19. januar 2014

[Om sosial status innad i familien.]

Jeg var hjemme på besøk i helgen. Vi spøkte om hvordan modern på et nesten overraskende vis er særs populær blant søskenbarna våre. Mamma mener dette er en selvsagt. Søsteren min og jeg forstår stort sett ikke hvor det kommer fra. La meg gi deg noen konkrete eksempler:
  • De ler av vitsene hennes (de er jo ikke alltid morsomme)
  • Liker alt hun legger ut på Facebook (dame over femti, det er ikke alltid interessant)
  • Kommenterer på det hun legger ut på Facebook (hvordan finner de på noe å si?)
  • Sender henne jevnlig meldinger (det... Nei, det gjør vi stort sett ikke)
Plutselig skyter allikevel søsteren min inn: "Men mamma, jeg tror egentlig at jeg nok hadde syntes du var litt kul, hadde jeg bare ikke hatt så mye med deg å gjøre."

Det er fint å ha sånne samtaler når det er januar og fortsatt svært lenge til jul. Om du lurte, modern hadde ikke så mye å si til akkurat det.

Ingen kommentarer: