22. april 2009

[Om uønsket kroppshår: Japan vs. Norge.]

Osaka-japanere er ikke som andre japanere. De er litt som bergensere i Norge, om jeg kan si det uten å tråkke for mange på føttene. En Osaka-japaner er, i følge de øvrige japanerene, høylydt, bråkete, og ekstremt mer frittalende enn det som burde vært tillatelig, og det spøkes ofte med at man helst hadde sett dem ute av det japanske keiseriket. En Tokyomanns verste mareritt er å få en Osakadame til svigermor.

Jeg elsker Osaka-japanere. Og det er mange av dem i klassen min. Ta for eksempel denne samtalen vi hadde i friminuttet i dag:

Japaner 1: Oj, se på hårene på armen til Tine, a'! De er sååå lyse!
Japaner 2: Ja, se på det. Herregud, hun kunne vært en gorilla, og ingen ville latt merke til det.

De kom bort og begynte klappe meg på armen.

Japaner 1: Du trenger ikke barbere armene dine, du.
Tine: Nei, jeg gjør jo ikke i det.

Kleint smil.

Japaner 1: Det må jeg.
Dukkejapaneren: Jeg også. Alle i Japan gjør det.
Japaner 2: Men jeg barberer meg ikke under armen...
Dukkejapaneren: Ikke jeg heller!
Japaner 2: ...For der har jeg ingenting! Bare se!

Og så holdt hun begge armene høyt opp i været, og tok et lite seiershopp så høyt at hun nesten kunne se meg inn i øynene.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du skriver så morsomt!

Åsta Mari sa...

Hva med tærne? Skal man barbere tærne? Det sto en reportasje i Woman der de advarte mot hårete tær, men jeg har liksom aldri vært borti problemet selv, der jeg går rundt i Norge med mine hårete underarmer...

John sa...

Fantastisk.

Tær er tær. De er ekle både med og uten hår. ^_^

Ghost of Goldwater sa...

Hmmm... basert på dine siste poster kan man trekke konklusjonen at du er blitt feit, doven og hårete. Nå passer vi nesten sammen igjen, konemor!

Vedz sa...

Har hun ikke alltid vært det?

Bare slått av meg. Mindre doven, men desto feitere og mer hårete.

Liker bedre å vise det frem gjør jeg og (Y)

Tror Jeanette Holmen er med på Singing Bee denne uken, tidenes pinligste program. Sjekk tv3.no/singingbee :p

Tine sa...

Ano: Cheers!

Åsta Mari: De tar alt. Når en japaner gjør noe, gjøres det som regel ordentlig.

John: Word. Jeg elsker slagordet til Bianco (-sko): "Because feet are ugly".

GoG: Ikke glem at jeg hoppet praktisk talt sammenhengende gjennom hele Korea da! Hvor fikk du doven fra?

Andz: Jeg er ikke doven!
Nå har jeg sittet og lett på samtlige kommunikasjonskanaler i hele dag, fordi jeg husket fra i morges at du hadde fortalt dette til meg på nett, men ikke hvor. Også var det her hele tiden. Gah... Det har opptatt halve dagen min (mentalt).