23. april 2009

[Om japanske jenters hemmelighet.]

Det begynte en liten japansk jente i klassen vår for noen uker siden. Hun har nettopp blitt ferdig med videregående, og er veldig klar for at livet virkelig skal begynne. Øverste punkt på listen er selvsagt å skaffe seg en kjæreste.

Tine: Hva slags gutter er du interessert i da?
Japaner: Jeg vil helst ha en vestlig en, tenkte jeg, for jeg har aldri kjent noen andre vestlige enn deg.
Tine: Å ja? Er det noen spesielle du tenker på da, eller?
Japaner: Nei, ikke foreløpig. Men det er eneste kravet mitt, så det burde ikke være så vanskelig. Har du noen tips?

Da kom Dukkejapaneren og la en hånd på armen hennes.

Dukkejapaner: Skjerp deg. Vet du ikke at japanske jenter er varemerke?

Med den innstillingen er det kanskje ikke så rart at hun alltid hooker seg opp med folk.

3 kommentarer:

John sa...

Du får ta henne med deg til Norge en tur. (=

Kathleen sa...

Søt blogg! :)

Tine sa...

John: Lærerne mine kaller henne bare mitt sidekick (死黨 for den som lurer på hvordan man sier det på kinesisk), så det skulle vel la seg gjøre etterhvert.

Kathleen: Takk:)