9. november 2008

[Om å nesten dø av skam.]

Man kan si det var en heller litt pinlig affære i japansktimen, da jeg kom til skade for å si "よろちいくび" (Yorochikubi=Hello nipples) i stedet for "よろちく" (Yorochiku=Hyggelig å møte deg) til læreren min, foran hele klassen. Hun er heldigvis en kul dame, og ble grådig imponert over hva jeg kunne. Selv skulle jeg ønske hele gulvet ville sluke meg hel, og forbannet de hersens japanerne i Taiwan for å ikke ha nevnt den svært essensielle forskjellen alle gangene jeg sa det, og de lo seg halvt fordervet.

Pinligheter til side, det spritet opp timen ytterligere, og jeg briljerte med frase på frase selv læreren sto litt fast på til tider.

(Når det er sagt, det er en viss japaner med hatt i Canada som skal få juling den dagen vi møtes igjen, for dette har på ingen måte vært en engangsforseelse.)

4 kommentarer:

Ghost of Goldwater sa...

Det er bare en ting å gjøre: "Lær" dem norsk.

Maren sa...

hahahahhahahahah
å, så genialt

Vedz sa...

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!

Som om du ikke fortjente det :D

Den fyren skal få en hjertelig klem av meg, muligens en god klapp på ryggen som bonus.

Tine sa...

Tsk.

Men Tomo har lært meg mye nyttig og, det skal han ha.