12. juni 2008

[Om alternative løsninger.]

Jeg har mistet det taiwanske førerkortet mitt, og ringte til Taipei Representative Office i Oslo for å høre om de kunne utstede et nytt. Det kunne de ikke, men de hadde et godt tips om hva jeg kunne gjøre i stedet:

- Ta på deg en utringet topp. Utnytt blå øyne og store pupper for alt det er verdt, og dra bort på politistasjonen. Det ordner seg da.

Jeg ble så paff at jeg ikke en gang tenkte på å spørre om dette var vanlig praksis.

Da jeg senere ba om å få snakke med sjefen til vedkommende (som jeg kjenner) var han plutselig ute til lunsj. Og i et møte. Og ikke tilstede før i neste uke. Så leit at jeg ringte akkurat da han var mest opptatt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

det lå i hanskerommet på bilen din sist jeg så?

Anonym sa...

Jeg må le :)

Vedz sa...

I den bilen som ble solgt... uflaks.