17. september 2013

[Om familieshopping.]

I helgen var deler av familien min og jeg på familieutflukt. Turen bar til en av de få butikkene begge foreldrene mine er enige om at rangerer høyt på topp ti-listen over beste butikker i verden, nemlig Bauhaus. Jepp.

På Bauhaus fant Modern endelig taklampen hun har lett etter til det kombinerte værelset som fungerer både som treningsrom, gang ut til verandaen og... øh forøvrig også mitt rom når jeg er hjemme, uten at noen tar hensyn til det særlig ofte. Det blir eksempelvis nok ganske fint å få en sammenbrettbar seng fra Ikea. Uansett, Bror 2 var henrykt over gullfunnet til Modern. Dessverre er det slik at til tross for at Bror er blitt hele 23 år, er ikke sarkasmen hans noe Modern har fått helt draget på enda.

Modern:
Se her, det er med feste så kan vi kan henge den rett opp i taket. Såååå praktisk.
Bror 2: Ja. Dødskult. Og så er det jo med fire forskjellige fargeinnstillinger. Det er ingenting som å pumpe litt jern i lilla LED-lys.
Modern: Hmm, det hadde jeg ikke tenkt på. Jeg vil jo ikke ha det noe annet enn vanlig lys.
Bror 2: Og rødt lys til jul! Du, tenk da, hvor kjekt det er med en taklampe som dessuten går på batterier. Her kan det trenes til alle høytider uavhengig av om vi har strøm eller ikke.
Modern: Jeg tror vi dropper den lampen.
Bror 2: Dæven. Mulighetene! Det er jo bare å kjøpe ekstra batterier. Er det en høytid som er grønn? Og forresten, kan vi kjøpe dette dusjhodet her? Det har innebygd radio.
Modern: Nå. Går. Vi. 

Bror 2: Jammen hallo, tenk deg fordelene av å ha en dusjradio. Kan jo endre stasjon når som helst! "Miley Cyrus, neeeeei, tror ikke det du."

Det ble hverken LED-taklampe eller dusjhode med radio den dagen.

Ingen kommentarer: