28. august 2013

[Om ettergivenhet.]

Jeg kjemper en daglig kamp mot Rema 1000. Jeg går på alle knepene deres og "Fyll opp"-kampanjen er noe av det verste som har skjedd meg. Ihvertfall i denne forbindelse. Den kampanjen er nemlig myntet på sånne gjerrigknarker som meg.

Jeg digger jo grandiosa. Lukten av stekt nestenpapp er nok til at jeg blir litt gal. Fire pizza for hundre spenn? Sunnmøringen i meg jubler. Kjempedeal. Greia er bare at jeg ikke trenger fire pizzaer. Jeg vil ha det, men det er ingen grunn i verden til at jeg burde gi etter for disse lystene.

La meg presisere: Jeg har et hushold for én person. Middagene består stort sett av svært lite imponerende, men allikevel enkle løsninger. Jeg bør faktisk ikke gjøre det enda enklere enn det jeg er på nå, uten å utdype dette noe nærmere.

Det samme gjelder sørlandschips. To for tretti? Bargain. Men kjøper jeg to, forsvinner jo de begge to. 


Sånn fortsetter det. Sjokolade. Mer potetgull og seks flasker pepsi max. Kødder du med meg? Det er jo ni liter med brus! Dette er ingen reklame for Rema 1000. På ingen måte. Jeg skulle bare ønske av hele mitt hjerte at de begynte med tilbud for sånne ting jeg ikke vil ha. Grønnkål. Mariekjeks. Simpsonsbrød.

Det er harde kår for venåsresidensen for tiden. Skikkelig harde kår.

Ingen kommentarer: