12. november 2008

[Om Mannedagen.]

Det var Mannedagen på skolen i dag. Det betyr at alle guttene på skolen satte opp båser hvor man kunne drive med typiske mannfolkting som å bryte håndbak, kaste på blink, synge mens noen andre spiller twister, eller lage sin egen keramikkvase, av alle ting. Alt foregikk utenfor språksenteret vårt, og på vei til skolekantinen ble jeg overfalt av en kar med et dusin jenter rundt seg.

Han: Hei.
Tine: Morn.
Han: Som du vet, er det Mannedagen i dag.
Tine: Ja, gratulerer med den.
Han: For å markere den gir vi bort gaver til jenter for å vise at vi er gentlemen.
Tine: Å ja?
Han: Derfor skal du få denne av meg.

Han holdt opp en is. Det er omtrent minus tretti tusen grader ute (+/-). En is var i utgangspunktet det jeg minst trengte, men noen ganger er det tanken som teller. Jeg tok av meg vottene mine.

Tine: Tusen takk! Er det en gave fra hjertet ditt?
Han: Det er akkurat det det er. Ha en fin dag.
Tine: Det er det allerede. Vi sees!

Og så ga jeg han en klem mens blitzregnet startet rundt oss fra jentene han hadde dratt med seg.

Mannedagen vs. Kvinnedagen: 1-0.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men altså, er det ikkje sånn 12-13 +grader i Beijing om dagen?
(Me har leksjon om å snakke om været for tida og har i den smanheng sjekka været for Beijing på internett i dag.)
Berre spør altså... *englesmil*

Guri sa...

Oh, og 顾丽 er btw meg :)

Tine sa...

Hm, det er godt mulig. Men tro meg, det er kaldt nok altså. Vinter er liksom ikke blitt helt min greie de siste årene.
Flott navn forresten. Baisha kan de greiene der.

Camilla sa...

Heia mannedagen!! :-)

Anonym sa...

Rart med det altså...
Xiexie. Eg blir veldig imponert altså. Finna namn til så mange, når halvparten (minst) sikkert kjem til å stryke eller slutte likevel. Impressive.

victoria sa...

Mannedag, pøh. Oppskrytt