1. april 2008

[Om å være ufrivillig midtpunkt.]

På jobben i dag var Dagens Vits meg. Det begynte med at jeg ikke helt var sikker på hvor Klingenberg Kino lå. Siden tvang de frem den ene innrømmelsen etter den andre, og da den verste kommentaren smalt i bordet var jeg rød til langt opp etter ørene.

-Herregud, du kan jo Oslo-geografi så dårlig at du nesten burde fått et Oslo-kart til bursdagen din.

-Det var det jeg fikk, svarte jeg tørt. Kollegene mine lo høyt, men selv syntes jeg i grunn ikke det var det minste morsomt. Det var jo sant.

En annen som tydeligvis ikke fant det så veldig underholdende var sjefen min. I stedet hostet han høyt om at dette var en av de gangene hvor det nok hadde vært best for meg om jeg ikke hadde åpnet munnen. Jeg sa ikke så mye etter det, men jeg tenkte at hadde vi vært i femte klasse ville jeg fått klistremerke i boken min for å ha prøvd, og de dumme tulledamene måtte ha gått ut på gangen.

Det hjalp litt.

1 kommentar:

Tonita sa...

Har jo vært innom da.

Har ett stk datter med totalt manglende Oslo-geografi (selv om hun kanskje ville funnet fram til Klingenberg Kino), - og en annen med totalforakt for norske parkeringsreguleringer. Guess who gets to pay the fines!