9. mars 2008

[Om å kun tenke på én ting.]

Jeg vet ikke hvorfor, men på en eller annen måte har nesten alle samtalene mine dreid seg inn på et tema.

Jente i klassen: En gang var jeg på en fest med bare homser.
Tine: Å ja? Hvordan var det?
Jente i klassen: Forsåvidt hyggelig. Problemet var at i den leiligheten bodde det en katt som aldri hadde sett jenter før, og den gikk til angrep hver gang den så meg.

I går var jeg på fest og kom i snakk med en bekjent jeg egentlig ikke har vært i kontakt med de siste årene.

Tine: Hvordan går det?
Han: Nei, jeg har gjort veldig mye forskjellig de siste månedene for å si det sånn.

Akkurat da kom en fyr jeg aldri har sett før bort og ga han en klem som i edru lag nok hadde vært mer enn bare på kanten for de fleste.

Tine: Nei, så... hyggelig.
Han: Ikke gi meg det blikket.
Tine: Ikke?
Han: Det er faktisk bare to uker siden mamma spurte meg om jeg var homofil.
Tine: ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du burde lese halvbroren... :D

...og...hvorfor gjør du ikke bloggen din norsk når du likevel skriver på norsk...

Tine sa...

Hehe.. Jeg har jo lest den en gang i tiden, men det er VELDIG lenge siden.

Fordi jeg studerer kinesisk vel. Jeg er langt nær så flink at jeg kan skrive noe verdt å lese på kinesisk, men jeg synes det er fêtt å kunne putte på litt her og der. Skulle gjerne hatt kinesisk kalender også, men det vet jeg ikke hvordan man gjør enda.