24. februar 2008

[Om å virkelig ta den helt ut.]

Helgens definitivt beste kompliment kom fra en amerikaner:

-Tine, du
ser virkelig ut som en vassekte amerikaner. Jeg mener, ikke bare sånn wannabe, du ser faktisk ut som du kom rett av båten.

Som alle vet, å bli amerikaner er noe jeg har drømt om lenge, og jeg takket følgelig mye. Det er mulig jeg til og med gikk så langt som til å si det var en sann ære, for hun mumlet noe om at jeg var i ferd med å overdrive denne takknemligheten smule.

Ellers har jeg vært på kinesisk café, slik jeg er hver fredag.* Det var veldig hyggelig, og jeg fikk dekket behovet nok for en hel uke, både når det gjaldt å snakke om meg, Taiwan, og det å snakke kinesisk forøvrig. Der var jeg helt til jeg dro for å intervjue en kar jeg hadde kommet til skade for å be med meg ut på date. Enkelte hevdet at dette gikk i mot all god presseskikk, jeg mente selv det var en interessant vinkling. Da jeg dessuten ikke skal gå Vær Varsom-kurs før kommende torsdag, kunne jeg derfor med god samvittighet informere om at dette hadde jeg slettes ingen forståelse for. Enkelte var allikevel ikke helt enige i dette. Dem om det.

Heldigvis hadde intervjuobjektet skjønt at det var en date av den meget profesjonelle typen, ikke det at det ødela stemningen av den grunn, men som seg hør og bør hadde han med seg gaveartikler til meg. Selv hadde jeg tatt med meg Partner in crime, og det gjorde saken dessto bedre. Det er meget du kan si om Tine, men hun ordner seg liksom.

Lørdagen var den store shoppingdagen. Partner in crime og jeg gikk amokk på 20-kroners salget til Cubus, trållet samtlige av Grünerløkkas bruktbutikker, sa "Nei vi skal ikke ha noe" til tiggere, og så på rare mennesker. Midt i det hele kjøpte jeg denne frekke t-skjorten med den passende tittelen "The last piece."

Da klokken ble fem var jeg faktisk så gudsjammerlig sliten at, til tross for at familien var på Geilo (og mor hadde lagt igjen penger til "frukt") gikk jeg rett hjem og la meg. Flinke Tine.

*Om noen skulle ha noen kinesisk-kyndige mennesker å låne bort, er de hjertelige velkomne. Send meg en mail for mer info.

Ingen kommentarer: