3. mai 2009

[Om hvorfor alle burde hatt en neonfarget parykk.]

Invitasjonen til den beste kvelden i Beijing så langt: "Ta på deg én farge og kom! Kom! Kom!"


Obligatorisk V-bilde with ma' crew. Peace yo!

Sjeldent har noen tatt seg bedre ut i neon-parykker.

Japaneren som er så søt jeg aller helst vil ha henne i et bur på rommet mitt og kun fore henne marshmallows.

Den ekstremt påfallende limousinen til "The United States" vi aldri egentlig helt skjønte hvorfor var der.

Ikeapiken: Unnskyld, har du sett vennene mine?
Tilfeldig menneske: Det er en rosa der, en blå der, og en gul langt der borte. Det er de, ikke sant?
Ikeapiken: Jepp.


2 kommentarer:

Jeanett sa...

Hei :D
Må si dette så utrolig gøy ut! Jeg har fulgt bloggen din nå en stund og tenkte det var på tide å slenge inn en kommentar! :D Jeg synes det er kjempe kjekt å lese innleggene dine, og du skriver på en kjempe underholdende måte! Jeg har også et spørsmål som jeg hadde håpet du kunne svare på. Jeg leste kommentarene til "Om å være semikineser" der det gikk fram at du går på BLCU. Det jeg lurer på er om det er vanskelig å komme inn der? Jeg er selv elev i videregående skole og har kinesisk som valgfag. Jeg har utrolig lyst til å studere dette senere. Jeg håper du vil svare :)
再见!

Tine sa...

你好!
Så hyggelig at du liker bloggen min.
Om du er hypp på å studere kinesisk kan jeg glede deg med at jeg hittil ikke har funnet en eneste skole i Kina/Taiwan hvor det er vanskelig å komme inn. Går du BLCU kan du ta en bachelor her på fire år. Da får du støtte av lånekassen for alle årene bortsett fra det første. Du kan også ta bare et år, eller et semester, slik jeg gjør nå. Lærerne er dyktige og de blir betalt etter elevenes karakterer så de er like opptatt av deg på at du gjør det bra.

Men helt ærlig vil jeg ikke anbefale at du drar til Beijing. Det er en veldig kjip vinter. Dra til Xiamen, om du vil på et kjent universitet. Været er mye bedre, og det er en strand rett ved skolen som er kjempefin, palmer, og selv om byen er MYE mindre, likte jeg den mye bedre enn Beijing.

MEN, helt ærlig, anbefaler jeg deg å dra til taiwan for å studere. De underviser bedre, lærerne har mer erfaring, skolepengene mindre, skolebøkene bedre, elevene per klasse færre, og Taiwan generelt er veldig veldig kult. Riktignok lærer du tradisjonelle tegn, men det er bare mas de første 2 ukene, så ikke bekymre deg for det.

Send gjerne mail om det er noe mer du lurer på!

平和外面 (fred ut)!