18. mai 2008

[Om spontanitet.]

Jeg hadde en pussig telefonsamtale i går. Den gikk sånn:

Tine: Hei?
Hun: Morn! Tine, hva gjør du i morgen egentlig?
Tine: Da leser jeg til eksamen. Mandag, tirsdag, og onsdag er liksom dagene.
Hun: Det var veldig synd. Jeg ringer nemlig for å teste spontaniteten din.
Tine: Å?
Hun: Ja. Jeg tenkte meg en tur til Eselparken i morgen. Roadtrip.
Tine: Til tross for at turen er akk så fristende må jeg nesten ha den til gode.
Hun: Det var leit. Hva med om tre uker?
Tine: Det tror jeg kanskje jeg kan.
Hun: Da spontanringer jeg deg da, jeg.
Tine: Fin-fint!
Hun: Adjøss!

3 kommentarer:

ohingrid sa...

Merker at jeg egentlig bare kan fantasere om sånne venner!

Eselpark? Det blir jo ikke bedre!

Anonym sa...

Awh, spontanitet er alltid bra, men det er ikke alltid det passer.

Tine sa...

Ingrid: Johanne er så kul. Hun og Hope tenkte ta en tur. Det er nok en av de spenstigste roadtripene i historien.

Fie: Nei nettopp!