15. mai 2008

[Om alternative 16. mai fester.]

En i klassen og jeg snakket om helgens store planer. Klassisk kinesisk-læreren vår har nemlig invitert hele klassen til seg for en dypere gjennomgåelse av diverse tekster 16. mai. På kvelden. Til tross for valget av dato, jeg mistenker han for å se det som en selvfølge at alle kommer.

Tine: Tenkte du å gå på de greiene på fredag eller?
Han: Nja, jeg er litt usikker. Det hadde vært veldig interessant å se huset hans, men samtidig, det er jo 16. mai da.
Tine: Ja, enig. Jeg er veldig nysgjerrig på akkurat det. Jeg ser liksom for meg trepanel, for han er litt typen, men samtidig, så er det jo noe med kinesiskprofessor-tittelen som gjør at jeg vegrer meg fra å oppretteholde illusjonen. Og så er jeg litt for redd han til å gå alene.
Han: Ja. Også er det som sagt 16. mai.
Tine: Å nei, det er ikke noe problem. Jeg har ikke et sånt stort feste-forhold til 16. mai uansett, så det hadde ikke vært noe problem å bare droppe.
Han: Hæ? Hvordan var du i russetiden da?
Tine: Jeg var ikke russ, jeg.
Han: Ikke?
Tine: Nei.
Han: Å.

Og så glemte vi hele diskusjonen. Så jeg lurer kanskje på om det muligens bare blir meg. Det hadde jo blitt litt... rart?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hadde du skrevet denne posten for ei uke siden, så hadde jeg invitert deg med på galla.

Anonym sa...

Haha, akkurat som meg! Var heller ikke russ fordi jeg ikke var i Norge da og ingen skjønner noe som helst når jeg klarer meg helt fint uten store planer for hverken natt til 1. mai eller 16. mai :o)
you rule!

Tine sa...

Thomas: Hadde jeg bare fått en krone for alle gangene jeg har fått den. VELDIG lett å si. Hadde du invitert meg på galla for en uke siden hadde jeg spandert cruise til oss etterpå.

Marit:Nettopp!

Guri sa...

Haha.
Den einaste grunnen til at eg skal på fest i dag er at det er ein bursdagsfest. Med kake.
Og eg var jo faktisk russ...

Ghost of Goldwater sa...

Jeg var heller ikke russ, men det var fordi jeg hatet konseptet som pesten (hadde dog russekort, slik at jeg hadde ytterligere en kanal til å spre ondskap). Nå, på eldre dager og med virke i videregående opplæring, heller jeg til at det skulle vært skuddpremie på småjævlene...

ohingrid sa...

jeg innså igår at 16.mai gjør livet verdt å leve. Men det var bedre ifjor enn i år. I år var jeg bare full.

Anonym sa...

han har det kjempefint hjemme hos seg, altså. trepanel er skivebom. men til gjengjeld universets største boksamling.