17. februar 2011

[Om det som egentlig burde vært selvforklarende.]

Gående på vei til jobben i dag, kom jeg frem til fem utrolig teite fashion statements. Jeg synes egentlig at det meste som er teit er veldig morsomt, men dette er faktisk selv for teit for meg.

  1. Solbriller om kvelden. Det heter solbriller. Unntaket til at dette er teit, er nok muligens i Norge om sommeren, men altså i en svært begrenset periode av året. Eller forresten, jeg synes det er teit da også.
  2. Hunder i vesker. Hunder er dyr. De skal løpe i skogen og angripe farlige menn med urene tanker som sniker seg inn på området ditt om natten. Unntaket er selvsagt om du har tenkt å spise hunden. Det er jo lov å legge en pølsepakke i vesken.
  3. Sokker i sandaler. Enkelte sannheter er sant selv om det sies ofte. Unntaket er om du skulle ha kommet til skade for å miste en kniv i foten og måtte sy og gå med gips- men hvorfor skulle du hatt sokker på deg da?
  4. Leggvarmere og hotpants. Ta et valg. Unntaket gjelder om du velger å ta på deg alle klærne du har.
  5. Sykling i snøen. Dette er faktisk det aller teiteste jeg vet. Det er griseteit. "Å, se på meg, jeg er kjempesprek og kjempebarsk og synes det er kjempekult å sykle til jobben selv om det er kjempekaldt ute og det er kjempefarlig å sykle og det kan godt hende jeg faller og dør av det, men det er jo helt klart en risiko jeg er villig til å ta." Akkurat så teit synes jeg faktisk at det er. Dødsteit.

2 kommentarer:

Ghost of Goldwater sa...

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses

victoria sa...

nordmenn as