28. februar 2008

[Du vet du har bodd for lenge i Taiwan når...]

...det er slike samtaler rundt middagsbordet:

Benedicte: Mamma, kan vi ikke henge opp et kors eller noe på kjøkkenet?
Modern: Hvorfor det?
Benedicte: Det er noen i klassen min som tror vi er buddhister.
Modern: Hvorfor det?
Benedicte: Blant annet de sytten Buddha-hodene vi har på stuen. Dessuten var det ikke så mange som så at jeg rakte opp hånden da læreren spurte om hvem som var døpt.
Modern: Sa du ikke at zen og sånn er veldig trendy?
Benedicte: Nei.

Ellers kan jeg fortelle at jeg har laget bursdagsgelé i dag (jeg prøvde meg nemlig med kake først, og som pappa sa, det var kanskje greit jeg fikk den jobben. Støtte i hjemmet har aldri føltes bedre). Uansett, på lørdag blir jeg 21. Tjoho.

1 kommentar:

Kristin Storrusten sa...

Bursdagsgelé sier du? Det betyr at det blir fest det... Hinthint...