15. januar 2008

[Om å snakke forbi hverandre.]

-Dette blir jo en myk landing for deg.

Han siktet nok til kinesisken jeg møtte på med en gang jeg kom tilbake til Norge. I motsetning til meg hadde de fleste andre dratt hjem i juleferien og det var nok flere som var på ustø grunn de første dagene, forståelig nok. Selv så jeg på det kalde været ute og angret på at jeg bare hadde tatt på meg to par med ullsokker. Det ville bli mørkt før timen var over og det var tre dager igjen til eksamen. Flyttelasset kom ikke fra Taiwan før om ihvertfall enda en uke, sim-kortet fra NetCom glimret fortsatt med sitt fravær, og jeg hadde en meget sterk mistanke om at samtlige kurs jeg hadde meldt meg på var feil.

-Joa', sa jeg, noe mer tvilende enn det jeg åpenlyst ville vedkjenne. Ærlig talt skjønte jeg ikke hva han snakket om.

Ingen kommentarer: