1. mars 2011

[Om å bli 24.]



Jeg har bursdag i dag. Dette var dagen hvor søsteren min hadde laget prinsessecupcakes og te til frokost til meg (vi spiser aldri frokost sammen på hverdager til vanlig) og verdens beste goodie bag, jeg hadde en evindelige kjedelig dag på jobben, spiste sushi, og prøvde å bestille flybilletter til Oita, uten at det gikk noen vei. Jeg hadde dessuten nesten et lite sammenbrudd halveis gjennom dagen, da jeg kom på at jeg hadde glemt å lage bursdagsgelé, noe som var fullstendig krise, da gelé er omtrent det beste jeg vet. Jeg slo meg til ro med at sjokoladepudding ikke er så verst det heller. Spesielt fordi pudding heter 布丁 [pu-ding] på kinesisk, og det er alltid morsomt.

Jeg har også lært forskjellen på muffins og cupcakes: Muffins er noe man spiser til frokost, og er et helt annet bakverk, i følge søsteren min. Man får vel bare ta de unge på ordet. Og så har jeg oppdaget at den finske nasjonalsangen ikke er mummitrollsangen. Det siste var svært skuffende, dog ikke så altfor overraskende kanskje.

Å ja, og så har jeg fått nok et postkort uten avsender, men det kommer ikke ut før i morgen, fordi jeg føler de mystiske postkortene spiser opp bloggen min.

3 kommentarer:

OHINGRI sa...

Hurra for verdens nest beste 24 åring!

Ghost of Goldwater sa...

Kommer neppe blant ti på topp. I Bærum.

Tine sa...

Ingz: Goingen.

GOG: Den var tynn.