5. januar 2011

[Om kommunikasjonsvikt.]

Moren min forstår meg ikke. Eller, jeg forstår ikke mamma, noen ganger. Jeg har som oftest verdens beste mor. Det er som regel først når hun prøver å bli noe mer enn det at kommunikasjonen vår har en lei tendens til å falle ut.

Modern: Å Tine! Så fint at du er hjemme!

Hun kastet seg om halsen på meg.

Tine: Joda, takk for det. Voldsom til gjensynsglede, det er åtte timer siden sist.
Modern: Jammen jeg har en overraskelse til deg! Eller, det skulle være en overraskelse før jeg oppdaget at jeg ikke klarte å vente helt til påske.
Tine: Påske?
Modern: Jeg har funnet en strikkeoppskrift på PÅSKESOKKER! Og de er så fine! Jeg tenkte jeg skulle strikke grønne og gule kyllinger på leggene dine, men du skal selvsagt få velge farger selv.
Tine: Påskesokker? Mamma, jeg er 23.
Modern: Tine, det går fint. Jeg har funnet voksenstørrelser.
Tine: Jammen, kyllinger?
Modern: Vil du ha dem i lilla eller blått i stedet?
Tine: Å. Herre. Gud.

1 kommentar:

Imo4 sa...

Hihihi. Så utrolig bra!!