8. oktober 2009

[Om Han Kjekke III.]

Det var internasjonal dag på skolen, og alle de internasjonale studentene hadde laget stands, underholdning, og ymse annet. Jeg hadde funnet meg fem kinesiske jenter jeg ikke kjente fra før, og gleden var så ekstatisk at vi nesten hoppet av glede.

De afrikanske jentene sang Zulu-sanger da en av de kinesiske jentene plutselig gjorde meg oppmerksom på at Han Kjekke sto bak oss. Vi snakket lenge om nøyaktig hvor kjekk han var, jeg fortalte om luftvaffelen, og de fortalte om hjerneteppene som medfulgte å gå i klasse med han. Vi snakket høyere og fortere, og kniste mer enn tiåringer etter fem godteposer da dette skjedde:

Kineser 1: Tine, han ser på deg.
Kineser 2: Han stirrer på deg.
Kineser 3: Han er så kjekk.
Kineser 4: Hva tror du han tenker?
Kineser 5: Han er sikkert kjempekeen.
Kineser 1: Han kremter. Jeg tror han vil si noe.
Kineser 2: Å herreguuuuuuuuud, han skal si noe. Han er sikkert bare så imponert over kinesisken din.
Kineser 3: Hva tror du han vil si?

Han Kjekke: Kan dere dempe dere? Dere snakker faktisk helt sinnsykt høyt. Ingen av oss hører noen ting som helst på grunn av dere.

Vi ble signalrøde alle sammen, og jeg holdt på å begynne å grine.

2 kommentarer:

Tonita sa...

Så, - det er i Molde du er - ikke rart jeg ikke har sett deg på Blindern da.

Høres ut til at det er morsommere i Molde enn på Blindern, - eller det er kanskje bare så enkelt at det er morsomt der du er når du skriver om det.
Ja, - sånn er det.

Tine sa...

Du har sikkert fått med deg artikkelen som sto i Universitas om studentmiljøet i Oslo, Tonita. Den om det elendige, nærmest ikke-eksisterende studentmiljøet som fører til at selv om det er satt opp haugevis med gratis psykologtilbud fra SiO, er de delt ut før man rekker å komme seg dit for å sette seg opp på liste.

Det er mye rart man kan si om Molde, men at menneskene på skolen min er best og at det sosialt sett er hakket for bra for det som skal være sunt, det er helt sant.

Og det er faktisk akkurat sånn det er.