29. september 2009

[Om været.]

Det hagler i Molde om dagen. Jeg er ikke bortskjemt med den slags vær, og synes det er så spennende. Da det skjedde første gangen, sto jeg hjemme på rommet mitt. Jeg var trollbundet av dundringen et halvt sekund, før jeg beinet ned trappen mens jeg rev meg meg en ikke fullt så imponert Frk. Harstad.

Tine: Vi må ut da! Se på dette.
Frk. Harstad: Ehm... ja.
Tine: Men det er jo så eksotisk!
Frk. Harstad: Ehm... nei.
Tine: Det er is. Og så er det sne. Og så regner det. Seriøst!
Frk. Harstad: Faktisk så er det vel ikke det heller.
Tine: Vil du vi egentlig bare skal gå inn og aldri snakke om det igjen.
Frk. Harstad: Ja, i grunn.

Jeg har ikke vært så skuffet på en uke.

2 kommentarer:

Åsta Mari sa...

Sånn er det å være eksotisk på nordvestlandet. Ikke like satt pris på som man skulle vente.

Tine sa...

Nei, folk blir nesten litt forbannet når jeg sier det. Ikke er det søtt å ta sunnmøringer for å være lokale heller (skjer ikke så ofte, en en dialekt er like bra som en annen dialekt!).