21. april 2009

[Om å snakke til veggen.]

Jeg har bodd i Asia lenge nok nå til å innse at de er blant de mest forfengelige menneskene i hele verden. Og selv om vestlige på mange måter blir sett på som skjønnhetsidealer, er det ikke alltid at vi holder mål. Selv ikke jeg.

Dukkejapaneren: Det er faktisk fullstendig krise.
Tine: Hva er?
Dukkejapaneren: Jeg har lagt på meg fire kilo siden jeg kom hit.
Tine: Å ja. Vel, det skjer alle når de kommer til Bejing.
Dukkejapaneren: Jammen min idealvekt er 43 kilo. Nå veier jeg 47!

Jeg så ned på min egen mage, som var omtrent på høyde med hodet hennes. Hun så opp på meg med fortvilet blikk.

Tine: Ehm... Nei, her vil du ikke finne mye sympati altså.

3 kommentarer:

Ghost of Goldwater sa...

SELV ikke du...
Right.

Tine sa...

Tenkte det passet seg med litt beskjedenhet, bare for å understreke liksom.

Ghost of Goldwater sa...

Modesty is a vastly overrated virtue.
- John Kenneth Galbraith

Modesty is the lowest of the virtues, and is a confession of the deficiency it indicates.
- William Hazlitt

Modesty is the opium of the mediocre.
- Marty Milner

I have often wished I had time to cultivate modesty, but I am too busy thinking about myself.
- Edith Sidwell

Modesty: the gentle art of enhancing your charm by pretending not to be aware of it.
- Oliver Herford