22. januar 2009

[Om den foerste uken med ferie.]

Det har skjedd saa sykt mye den siste uken. Alt paa impuls og ingenting har vaert planlagt. Jeg skulle jo egentlig vasket leiligheten, sovet ut eksamensvaaketimene, og gjort klart til jentene mine kommer til Kina paa loerdag. I stedet er jeg i skrivende stund paa verdens mest shabby internettcafe, i den skitneste bygningen i hele Hong Kong. Jeg har vaert paa en trettito timers togtur fra Beijing til Xiamen. Ti timers bussstur fra Xiamen til Shenzhen. Xiamen er den fineste byen jeg har vaert i i hele Kina. Om Shenzhen har jeg ikke annet aa si enn at de har de fleste horene, og en turistattraksjon som heter Minsk World. Men det er greit for jeg er paa en real guttetur. Med paa reisen er det to tyskere, koreaneren med hatt, og inntil vi dro til Hong Kong, en kineser, siden kinesere ikke faar visum til aa reise ut. Ogsaa meg da. Det har vaert gull, og det har vaert kjempekleint (det pusher litt reisegleden med folk naar du ligger med foerti i feber og kaster opp paa et rom du deler med fem andre...), og om historiene var mange foer, saa har vi slaatt nye rekorder i randoms. Dessuten har jeg helt tilfeldig moett paa kjentfolk i gatene. Som vanlig er det altfor mye aa fortelle, men altfor knapp tid, og plass.

Jeg skal dra hjem i morgen. Kveld.

Ingen kommentarer: