22. desember 2008

[Om å reise fra Kina til Taiwan.]

Taiwan er bedre enn noen gang før. Jeg solte meg til frokosten i dag morges for eksempel. To dager før jul!

Kinesisk taxisjåfør: Så hvor skal vi?
Tine: Internasjonale flyplassen.
Kinesisk taxisjåfør: Skal du hjem igjen til jul eller?
Tine: Hehe, vi kan vel si det sånn. Jeg skal til Taiwan.

Bilen bråstoppet.

Kinesisk taxisjåfør: Da kjører vi feil. Da skal vi til innlandsflyplassen vel.
Tine: Nope. Internasjonale.
Kinesisk taxisjåfør: Men Taiwan er en del av Kina.
Tine: Jeg vil til den internasjonale.
Kinesisk taxisjåfør: Ikke om du vil til flyet som tar deg til Taiwan.
Tine: Jeg må fly til Hong Kong først. Jeg fant ikke direkte flyvninger.
Kinesisk taxisjåfør: Ok. Men jeg kan godt vente på deg mens du går inn og oppdager at du har gått feil.
Tine: Nei da, det går fint.
Kinesisk taxisjåfør: Hm.

(Jeg hadde rett.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

For en selvgod tæxisjåfør. ..Hongkong omtales jo tilogmed ofte som kina, hvorfor er det et eget land?

Unknown sa...

哈哈,mener ikke å dulte posten din, men det var bare ustyrtelig morsomt å lese diskusjonen med taxisjåføren :-)