6. september 2008

[Om noe av det som ligger på minnekortet mitt.]


Paralympics har endelig begynt. Vi har store planer om å dra, billetter skal kjøpes i morgen. På min ønskeliste står rullestoltennis (jeg har et svakt håp om at det fungerer litt som bordhockey), basket uten hender, eller blinde-pingpong. Jeg omgir meg med veldig mye politisk ukorrekt humor for tiden, men jeg har vasket rommet til romkameraten min. Det burde da gi meg noe karma.


En kar gikk tur langs motorveien med hesten sin.

Kinesisk tagging. Jeg har ikke noe mer å legge til.

Mer kinesisk tagging. Det står "Du der, dra hjem!"

The Water Cube. Her står det tusenvis av mennesker til enhver tid og tar bilder av seg selv, eller leter etter vestlige de kan øve engelsken sin på. Veldig travelt for meg med andre ord.

Dette er det dyreste hotellet i hele Beijing. Bygd spesielt for OL. Nå skulle jeg selvsagt gitt ut fakta om priser og slikt, men det er blitt borte for meg. Lover at jeg skal finne det ut, om noen kunne tenke seg å spandere en natt på meg.

Det var først da jeg så advarselen nederst at jeg virkelig skjønte i hvilken grad denne byen var ment for meg.

Dette er den peneste modellen jeg noen gang har sett avbildet (det bor en milliard mennesker i Kina- fant de virkelig INGEN andre?).

På Ikea selger de svenskt øl til åtte kroner halvliteren. Hadde de gjort det hjemme også kan jeg garantere at det hadde vært betydelig mye lettere å få med seg kamerater på en real Ikea-DAY OF FUN.

Her er den kinesiske definisjonen på svenskt kosthold: Tubeost og vodka. Pussig at jeg ikke har hørt så mange gjetord om svenske restauranter her nede.

3 kommentarer:

Anonym sa...

liker tagginginnspillene, så har jeg lært deg noe om verdensomspennende gatekultur likevel :) (FLINK INGRID)

Tine sa...

Hehe, jeg tenkte meg du ville like dem.

Anonym sa...

Mariestads er jo gull!