28. mai 2008

[Om dagens store avisoverskrift.]

Vi hadde vært ute og tatt bilder til en reportasje og var på vei hjem, da plutselig hele veien var blokkert av biler. Sjåførene foran oss hadde gått ut av bilene alle sammen, og hadde et tydelig bekymret ansiktsuttrykk. Fotografen og jeg så på hverandre med det samme blikket. Case. Jess. Og tilfeldigvis var vi begge på stedet. Perfekt. At en av Norges mest omtalte bilulykker den siste måneden hadde skjedd like ved, gjorde ikke at hjertet mitt dunket noe mindre.

Hun grep etter kameraet sitt, jeg etter blokken min. Pressekort i hånden og "Aftenposten"-lappen i vinduet på to sekunder. Vi skulle akkurat til å beine bort til det vi var helt sikre på at kunne være morgendagens hovedoppslag, da en forbipasserende syklist gliste bredt til oss og ropte:

-Kuslepp!

Altså, man skal egentlig være glad for at ingen skade er skjedd, men det skal ikke legges skjul på at hjertet mitt sank ihvertfall litt.

1 kommentar:

Tonita sa...

Synes fotografen og du burde ha gått for vårens hotteste førsteside - kuslepp er da super scoop!