25. mars 2008

[Om å ikke miste de rette tingene.]

Vi hadde ikke snakket sammen på lenge, og satt og oppdaterte hverandre på den siste tidens større eller mindre verdensproblemer.
Tine:
Jeg er så glad. Kattegenseren min er ikke borte allikevel!
Han: Nei, fant du den? Så bra!
Tine: Ja! Når skjer det liksom? Ingen finner igjen tingene man mister, og spesielt ikke om det er noe man er skikkelig glad i.
Han: Nei, det er veldig sant. Det går den andre veien også. Mikke Mus-lakenet mitt fra 4.klasse for eksempel-aldri kommet i nærheten av å miste en gang.
Tine: Det har kanskje noe å gjøre med at du kanskje ikke har tatt med deg akkurat det lakenet for mange ganger ut av huset?
Han: Pøh. Langt i fra, du vet aldri når behovet for å knyte et laken rundt halsen kan melde seg.
Tine: ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanskje han bruker lakenet som fallskjerm en gang i blant? Det kunne hende =)

Tine sa...

Han er dessverre typen til det meste. Selv så jeg han for meg løpende nedover gaten med superheltkappe. Det er flere av dem om dagen.