18. mars 2008

[Om at man skal være forsiktig med hva man ler av.]

Fredag i forrige uke gikk i det store og det hele med til å spise godteri. I kinderegget mitt lå det en liten lilla drage. Jeg skrudde halen på, og ga den til kollegaen min.

-Dette er et matchosymbol, sa jeg, og skrev det kinesiske tegnet til han på en papirlapp før jeg fortsatte. -Ser du dragen der til høyre? Hode, mage, og hale.

-Særlig, sa han med en tullete mine, og himlet med øynene, men jeg så han legge dragen med lappen i lommen når han trodde jeg ikke ville legge merke til det.

Da jeg kom inn på mandag satt han med et stort glis om munnen. Jeg spurte hva det var han smilte for.

-Tine, jeg tror søren meg den dragen din funket.
Tror du ikke jeg møtte den dama på fredag? Fikk nummer og greier.
-Der ser du, sa jeg, og blunket lurt til han før jeg forsvant bort til kaffemaskinen.

Ingen kommentarer: